maanantai 16. maaliskuuta 2009

Pelkoja ja toiveita

Kävin tänään taas siellä kunntoutuspsykologilla. Keskusteltiin siitä työtoimintaan menosta. Olen nyt päättänyt lähteä siihen. Vielä pitää olla yhteydessä paikkaan ja sopia käytännön asioista. Asioiden pitäisi olla sillä selvät. Toivon totisesti, että nyt ei tule mitään mutkia matkaan. Olen nyt saanut itseni asennoitumaan sinne menoon. Olisihan se jonkinlaista kokemusta ja ainakin vaihtelua arkeen.

Minulla on tunne, että pitäisi taas kerran tietää mikä sitä oikein haluaisi isona olla. Mutta kun en vieläkään tiedä. Ennen sairaslomaa olin opiskelemassa kolmatta ammattia itselleni. Nyt tuntuu siltä, etten niiden opintojen pariin halua palata. En vain osaa sanoa mitä muutakaan haluaisin tehdä. Toisaalta olen viime vuosina opiskellut niin paljon, että mielelläni tekisin jotain muuta välillä niin paljon kuin opiskelusta pidänkin. Mutta mistäpä sitä työpaikan tempaisisi tähän hätään, enkä toisaalta ole varma jaksaisinko täysipäiväisesti työelämässä. Toivoisin työkokeilun vähän selvittävän näitäkin asioita. ( Tai oikea termihän tässä tapauksessa on terapeuttinen työtoiminta. Menen sekaisin kaikista näistä termeistä.)

Nyt aivan muihin asioihin. Mummi on kovasti hankkimassa tähän taloon kissaa. En oikein tiedä mitä mieltä olla asiasta. Sekin on niin toisaalta tai toisaalta juttuja. Kai se kissan hankkiminen on enemmän kiva juttu. Saanyt nähdä tuleeko siitä kuitenkaan mitään.

Kuntoutuspsykologilla käynnin jälkeen kävin vähän kaupungilla kiertelemässä. Minulla ei ollut mitään erityistä ostettavaa. lopulta ostin pari uutta dvd:tä ja pari kirjaa. Molempia olisi ollut aivan riittävästi ennestäänkin. Katselin myös paria syntymäpäivälahjaa, mutta en vielä löytänyt mitään oikein lahjaksi sopivaa.

Ei kommentteja: